Angrer du på kjøpet eller har noe å utsette på kvaliteten? Da har vi satt sammen denne oversikten for å forklare litt nærmere hvilke rettigheter du har hos oss.
Retur og reklamasjon er i utgangspunktet regulert i kjøpsvilkårene våre og kjøpsloven, så du kan finne flere detaljer der. Her er en kort oppsummering.
Retur / angrerett
På alle kjøp hos oss er det 14 dagers angrerett på kjøpet, fra den dato du mottar varen. En del andre butikker har utvidet denne grensen, men produktet du får av oss er laget i små serier og det er derfor viktig å eventuelt få det i retur så fort som mulig, om du angrer på kjøpet.
Reklamasjon
Når du ikke er fornøyd med kvaliteten på varen du har fått av oss, skal du reklamere på den. Og dette kan du gjøre innen to år etter kjøpet. Forklar oss hva du er missfornøyd med, og hvordan varen er blitt brukt, så blir vi enige om hvordan dette skal erstattes på en måte vi håper du blir fornøyd med. Send oss en mail, eller ta kontakt via kontaktskjemaet.
Det er viktig å nevne at mye av det vi leverer er håndlaget, med de kvaliteter det medfører. Det betyr at garnet og innfargingen kan ha noe ujevnheter. Spesielt gjelder dette varer som ikke er kjøpt samtidig, da disse vil mest sannsynlig ha blitt farget i forskjellig fargebad, noe som gir forskjellig nyanser.